طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 تير 1399 - 11:16
اندر حکایت راه روستايى آبپخش _ حله

دادخبر؛ عبور كاميون در اينگونه راه ها با محدوديت مواجه است اما با توجه به عدم حضور پليس راه و يا نظارت با دوربين در اينگونه مسيرها كاميونهايى كه اضافه بار دارند بخاطر عدم حضور پليس در اين راه علاقه ى زيادى به عبور و مرور از اين جاده دارند؛ جاده اى كه هم زيباست هم خلوت...

اين جاده حمال نيست

داد خبر ـ بابک حسن زاده: اخيرا با توجه به پروژه هاى عمرانى و پيمانى كه در بخش آبپخش شروع به كار نموده است و با توجه به مسير تردد اين پروژه ها در راه روستايى آبپخش_ حله، شاهد تردد كاميون هايى در اين مسير هستيم، مسيرى كه نه براى چنين ماشينهاى سنگينى ساخته شده و نه توانايى تحمل اين حجم از تردد و بار را دارد.

 

اين كاميون ها با توجه به آنكه كرايه حمل بار را بر اساس تناژ دريافت مى كنند ، اقدام به بارگيرى بيش از حد مجاز مى نمايند كه اين اضافه بار باعث بروز خسارت به اين جاده روستايى خواهد شد.

 

على القاعده عبور كاميون در اينگونه راه ها با محدوديت مواجه است اما با توجه به عدم حضور پليس راه و يا نظارت با دوربين در اينگونه مسيرها كاميونهايى كه اضافه بار دارند بخاطر عدم حضور پليس در اين راه علاقه ى زيادى به عبور و مرور از اين جاده دارند؛ جاده اى كه هم زيباست هم خلوت .

 

در بسيارى از قراردادهاى پيمانكارى از اين دست مبلغى به عنوان خرابى جاده در نظر گرفته مى شود اما اين مبلغ معمولا صرف تعمير يا بهسازى مسير آسيب ديده نخواهد شد.

 

اين جاده پس از سالها كه خراب بود ، پانزده سال پيش بازسازى شد و اين ترددها علاوه بر آسيب جدى به اين مسير بخاطر اينكه مسير روستايى مى باشد و عريض نيست احتمال بروز خطراتى نظير تصادف، واژگونى خودروها ، سقوط در نهر آب يا برخورد شديد با نخل را نيز در پى خواهد داشت كه اگر در اسرع وقت چاره اى براى آن انديشيده نشود اى بسا كه سبب ورود خسارت به جان و مال مردم و اموال عمومى خواهد شد.

 

شايان ذكر است با توجه به آنكه طراحى سيستم تعليق و ترمز و هدايت هر نوع اتومبيل و كاميون با توجه به ظرفيت حمل بار آن است ، بارگيرى بيش از حد مجاز سبب اختلال در سيستم هاى مذكور گرديده و كنترل و تعادل و هدايت وسيله را سخت و در بسيارى موارد غيرممكن خواهد نمود، كه اين عدم كنترل شدت خسارت را بالاتر مى برد.

 

 

طى هفته هاى گذشته كنشگران مدنى و اجتماعى و دوستداران محيط زيست بصورت خودجوش و بنابر وظيفه ى اجتماعى بارها در فضاى مجازى و حقيقى نسبت به اين مورد مطالبه و پيگيرى نمودند و قول مسئولين بخش را گرفتند براى ممانعت از تردد كاميون با حمل بار غيرمجاز اما انگار زور آنها به زور صاحبان زور و زر نرسيد و دست اين مطالبه گران خالى ماند.

 

اميد است با انتشار اين مطلب مسئولين ذيربط چاره اى انديشيده و به داد اين راه برسند تا شاهد خسارتى نباشيم.

 



نظرات کاربران
مهدی حدود 21 روز قبل گفت:
با سلام خدمت شما آقای حسن زاده واقعا به مطلب خیلی مهمی اشاره نموده اید انشاالله که هرچه زودتر افدامات لازم اجرا شود
اشنا حدود 21 روز قبل گفت:
جاده زیبایی ست و قابلیت گردشگری دارد
رضا حدود 21 روز قبل گفت:
درود بر شما....
به نکته ای اشاره نمودید که بس مورد تقاضای اهالی روستاهای پایین دست و کشاورزان می باشد.... ای کاش نماینده محترم مجلس اعتبار موردنیاز برای تعریض آن که خواسته چندین ساله مردم بخش می باشد را از طریق مذاکره مستقیم با وزیر راه و شهرسازی جذب می نمودند تا شاهد تحقق اولین اقدام ایشان در حوزه تسهیل عبور و مرور مردم باشيم.
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

جدیدترین اخبار

اخبار ورزشی

ایران و جهان