طراحی سایت
تاريخ انتشار: 05 شهريور 1398 - 13:28
گزارش صعود به دماوند از یال شمال شرقی +عکس

داد خبر؛ صعود گروه کوهنوردی عقابهای برازجان به دماوند تقدیم به روان پاک مرحوم علیرضا حسینی(سام ) شد.

عقابهای برازجان بر بام ایران

به گزارش داد خبر، اکبر مجرد، سرپرست گروه کوهنوردی عقابهای برازجان پیرامون این صعود گفت: گروه ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 31مرداد 98 حرکت خود را از برازجان آغاز کرد و صبح روز جمعه ابتدای جاده ناندل با یک دستگاه وانت به سمت گوسفندسرا حرکت کرد.

ساعت 11/30همان روز به سمت پناهگاه تخت فریدون حرکت کرده و در ساعت 18/30در کنار پناهگاه کمپ برپا و شب را سپری نمود.

عقابهای برازجان، روز بعد تا ارتفاع 4600 متری جهت هم هوایی صعود کردند و سپس فرود آمده و شب را چون پناهگاه کمی خلوت شده بود در پناهگاه سپری کردند.

روز یکشنبه 3 شهریور، اعضای گروه راس ساعت 5/30حرکت خود را به سمت قله آغاز نموده و با دریافت گزارش هواشناسی لحظه به لحظه که از جعفر حسینی دیگر همنورد گروه، دریافت می کرد، باید حداکثر تا ساعت 14 روی قله می بودند، به سوی بام ایران حرکت نمودند.

ساعت 13/30 بام ایران، دماوند قهرمان، میزبان تمام عقابهای برازجان و دو همنورد و مهمان شیرازی بود.

ابوالقاسم رضوی از اعضای صعود کننده گروه، مسیر برگشت از دماوند را چنین گزارش کرد: بعد از گرفتن عکس و فیلم و کمی استراحت به سمت پناهگاه حرکت کردیم و بعد از یک ساعت حرکت با برف و بوران روبرو شدیم که البته لذتی همراه با نگرانی برای ما داشت زیرا هوای دماوند در شهریورماه بسیار ناپایدار است  و در ساعت 19 به پناهگاه رسیده و شب را در آنجا استراحت نمودیم.

بامداد دوشنبه 4 شهریور به سمت گوسفند سرا حرکت و ساعت 12 همگی به روستای ناندال رسیدیم که پس از مدتی استراحت در منزل آقای قربانی نژاد و پذیرایی گرم خانواده ایشان بسمت تهران و سپس برازجان حرکت نمودیم.

گروه عقابها در ساعت 15/30 روز سه شنبه 5 شهریور 98 به برازجان رسید.

سرپرست گروه صعود و مسئول سرقدم محمدتقی خسروانی

راهنمای گروه اصغر زهرایی

مسئول تدارکات غضنفر محبی

دیگر اعضای گروه خانم سکینه حسینی ، ابولقاسم رضوی و آقایان کاظم(شهباز) جمشیدی و کورش مهرآسا از گروه طبیعت دوستان شیراز

این صعود رابه روان پاک همنورد گرامیمان  علیرضا حسینی (سام ) تقدیم می کنیم.

نظرات کاربران
حقایقتب حدود 21 روز قبل گفت:
تبریک به همنوردان گروه عقاب ها همیشه بر فراز وپاینده واستوار باشید، روان سام شاد باد
حقایق حدود 21 روز قبل گفت:
بخصوص
سرپرست گروه اقای محرد تبریک میگویم
مجرد حدود 21 روز قبل گفت:
بادرودوسپاس به دوستان ..صعودافتخارآمیزگروه کوهنوردی عقابهارابه یکایک عزیزان فاتح قله وهمنوردان گرامی تبریک وتهنیت عرض مینمایم ..قدومتان استوار ، پایدارباشید